Pages

Tuesday, March 8, 2011

Kamera DSLR Terbaik Tahun 2010

Semenjak harga kamera DSLR mengalami kejatuhan mendadak lalu menjadi semakin murah, ramai orang yang dulunya tak berkemampuan kini boleh memiliki kamera DSLR sendiri. Malah kita boleh lihat, memiliki kamera DSLR telah dijadikan satu trend terutamanya kepada remaja-remaja. Kalau tak gantung kamera ini kat leher memang tak sah. Paling cikai pun mesti ada baju yang ada gambar mende alah ni.

Kamera DSLR Terbaik 2010

Yang lebih mengejutkan lagi, kamera yang mereka pakai ni bukannya calang-calang. Aku pernah tengok seorang budak sekolah menengah umur lebih kurang 16 ke 17 tahun merayau-rayau membawa kamera Nikon D300 (What the fish!! Tengok gambar adik tangkap boleh?).

Berikut merupakan senarai kamera DSLR terbaik untuk tahun 2010. Senarai ini telah dibuat oleh toptenreviews.com. Majalah-majalah dan website-website fotografi yang lain pun berkongsi senarai yang lebih kurang sama. Senarai kamera DSLR terbaik di bawah ini boleh la dijadikan rujukan kepada sesiapa yang telah, sedang, atau dalam proses memasang niat untuk membeli kamera SLR.

Cadangan aku untuk orang yang baru lagi (entry level) dalam bidang fotografi ni ialah Nikon D90. Kalau tak mampu jugak, try carik second hand Nikon D90 atau Nikon D80. Sebab-sebabnya mungkin akan diulas di entry lain. Entry kali ni fokus dekat kamera DSLR terbaik tahun 2010.

Senarai Kamera DSLR Mengikut Ranking

Kamera SLR Terbaik

sumber : http://azizie.com/photography/kamera-dslr-terbaik-tahun-2010?%2F

2 comments:

bizzone said...

kenapa d90 sesuai untuk beginer... hope admin dpt publish entri psl ni coz sy dlm mse tdkt ni pon dlm prncgn nk beli kmera..tp xtaw ne 1 y seswai

bizzone said...

kenapa d90 seswai tok beginer..hope admin dpt post entri psl tu... coz sy dlm mse tedkt ni nk beli dslr..tp xtw ne 1 y seswai